مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 آبان 1402 ساعت 10:512023-11-02اجتماعي

فارس من| وزیر آموزش و پرورش دست به دامن اژه ای شد


بر اساس رأی دیوان عدالت اداری، آزمون ورودی پایه دهم سمپاد باید به صورت عمومی برای همه داوطلبان باشد و سمپادی ها هم در آن شرکت کنند؛ موضوعی که به گفته وزیر آموزش و پرورش با برنامه آموزشی و تربیتی 6 ساله سمپاد مغایر است و به همین دلیل برای حل این مشکل از .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان برای جذب دانش آموزان نخبه، آزمونی از پایه ششم به هفتم برگزار می کند و بر اساس آن، دانش آموزانی که پذیرفته شوند می توانند تا 6 سال بعد یعنی تا گرفتن مدرک دیپلم در این مدارس تحصیل کنند؛ البته باید از نظر آموزشی افتی نداشته باشند و در این راستا شروطی هم در آیین نامه آمده است.

البته از پایه نهم به دهم نیز آزمون تکمیل ظرفیتی گرفته می شود تا دانش آموزان تیزهوشی که به هر دلیل نتوانستند در آزمون قبلی یعنی پایه ششم به هفتم شرکت کنند، امکان ورود به سمپاد را داشته باشند.

  * رأی دیوان عدالت اداری چه بود؟ ماجرای آزمون سمپاد از آنجا شروع شد که داوطلبی نسبت به آزمون تکمیل ظرفیت به دیوان عدالت اداری شکایت کرد و با طرح این موضوع که این آزمون ناعدالتی در حق دانش آموزانی است که امکان شرکت در آزمون پایه ششم به هفتم را نداشتند، خواستار برگزاری آزمون برای همه دانش آموزان شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارس من| وزیر آموزش و پرورش دست به دامن اژه ای شد

فارس من| وزیر آموزش و پرورش دست به دامن اژه ای شد